Užsienio naujienų apžvalga: 2020 m. lapkritis

Užsienio naujienų apžvalga: 2020 m. lapkritis

Žiniasklaidoje nuolat pasirodo įvairių naujienų energetinio efektyvumo ir susijusiomis temomis. Svarbiausias užsienio žiniasklaidoje pasirodžiusias lapkričio mėnesio naujienas apžvelgiame čia (nuoroda).


Žemiau rasite trumpą, kelių įdomiausių naujienų apžvalgą.

Kvebeko provincija paskelbė nuo 2035 m. uždrausianti naujų benzininiais varikliais varomų keleivinių automobilių pardavimą. Pernai apie analogiškus planus 2040 metams yra paskelbusi Britų Kolumbijos provincija. Plačiau rasite čia (nuoroda).

Klimato kaitos reitinge „The Climate Change Performance Index“ Portugalija pakilo į 17 vietą. Išsamiau čia (nuoroda).

Norvegijos kompanija NBT pradeda didžiausio vėjo jėgainių parko Europoje statybą Zaporožėje (Ukraina). Projekto vertė USD 1,4 mlrd., jėgainių parko galingumas – 792 MW. Plačiau čia (nuoroda).

Flandrijos vyriausybė iš savo 4,3 mlrd. € gaivinimo plano 125 mln. € skirs vandenilio tyrimams ir inovacijoms. Flandrijoje beveik visai vandenilio gamybai vis dar reikia iškastinės energijos („pilkasis vandenilis“), o „žalio“ arba „švaraus“ vandenilio gamyba kainuoja 5 kartus daugiau. Flandrija pereis prie tarpinio varianto – „mėlynojo“ vandenilio, kuomet gamyba yra iškastinė, bet didžioji dalis išmetamo CO2 yra surenkama.

LKAB planuoja didžiausias investicijas Švedijos istorijoje. Švedijos kasybos bendrovė LKAB pristatė grandiozinius investicinius planus, siekiant modernizuoti geležies gamybą bei ženkliai prisidėti prie kovos su klimato kaita. Iki 2040 m LKAB ketina investuoti 400 mlrd. SEK į geležies gamybos proceso modernizavimą, siekiant pradėti gaminti geležį nenaudojant iškastinio kuro. Minėti investiciniai LKAB planai turėtų sukurti papildomai 2-3 tūkst. naujų darbo vietų bei padėtų 35 mln. tonomis per metus sumažinti, dėl naujos kartos akytosios geležies (sponge iron) naudojimo, anglies dvideginio emisijas.

Prancūzijos geležinkelių kompanija skelbiasi apie 160 mln. Eur kontraktą dėl 6 vandeniliu varomų traukinių tiekimo Italijai.Kompanija taip pat yra sudariusi kontraktą dėl 41 vandeniliu varomu traukinio gamybos Vokietijai, kurie komerciniu pagrindu kursuoti turėtų pradėti nuo 2022. Prancūzija taip pat svarsto dėl dalies geležinkelių linijų, kuriose cirkuliuoja dyzeliniai traukiniai modernizavimo - susidomėjimą išreiškę keturi regionai dėl 14 traukinių įsigijimo. Tačiau, kaip skelbiama žiniasklaidoje, diskusijos su „Alstom“ ir SNCF užtruko, tad pirmieji prototipai cirkuliuoti turėtų pradėti ne anksčiau kaip 2023 m.

Omanas įsteigė naują valstybinę naftos kompaniją „Energy Development Oman“, taip tikimasi sumažinti biudžeto deficitą. Nauja kompanija taip pat vykdys prekybą atsinaujinančios energijos sektoriuje. Išsamiau čia (nuoroda).

Pasak „Climate Change Committee“(CCC), norint pasiekti nulinę tarša („net-zero“) iki 2050 m., Jungtinė Karalystė turi iki 2035 m. sumažinti išmetamų dujų kiekį 78%. Kad šis tikslas būtų pasiektas, CCC rekomenduoja, kad iki 2030 m. pusė automobilių parko turėtų būti varomi elektra, būtų pastatyta 10 000 vėjo jėgainių Šiaurės jūroje bei investuota į gyvenamųjų namų šildymo modernizaciją. Plačiau čia (nuoroda).